Förkyld...

kände igår att min näsa va täppt och imorse va ja verkligen förkyld,blääää..
Hade extrem huvudvärk igår med, tror de va lite mkt att tänka på igår eller nått..

Red Piggelingen igår efter jag försökt få tag i henne i hagen i ca 30 min, dom levde verkligen rövare igår och den ene satte igång den andre och lattjolajban va kul dom hade..men inte jag jag var förbannad haha, hade lera i hela ansiktet för dom sprang runt mig och de skvätte lera överallt, in igenom skogen, ut från skogen, runt och in i skogen igen.. vad kan man göra.. bara stå och kolla på haha, tillslut stog dom rätt stilla i ett hörn i skogen alla 3 och då får man ju passa på å vara snabb, japp fick tag i henne, fick grimskaftet runt halsen och sen på med grimman, när jag fick tag i henne ja då bestämde sig dom andra 2 för att skena därifrån och ping ville såklart fälja efter så de va nära jag blev släpad i leran men jag röt till som aldrig förr och jag tror hon blev rädd för mig så hon gick snällt men litte hispigt med mig in..phu

Väl i paddocken va hon inte klar med busandet utan något i skogen lät jätte läskigt (en bäck som rinner) så då skulle hon minsann inte gå förbi där, fick göra volter och volter och volter gick i cirklar och så kom vi förbi tillslut, och resten av passet gick super bra faktiskt, trodde aldrig de skulle gå så bra som de gjorde och traven satt perfekt !
Vi red väl i 35min ungefär, hon svettades som tusan så som hon höll på innan ich ibörjan av passet hehe :)















Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ninaoping.blogg.se

Om mig och min foderhäst Bittan Ping, träning, utveckling och vardag

RSS 2.0